fredag 26 februari 2010

Om att berätta en historia.

Yey! Fick ett mail från klädmärket Filippa-K och vips var jag fast...

De är otroligt smarta och duktiga. I mailet fanns:

En sjukt snygg film men som ändå känns väldigt äkta och skapar en mer personlig touch, att Filippa Knutsson själv är med i filmen sätter dessutom ett ansikte på företaget, det gillar jag. Filmen är äckligt snyggt gjord och berättar dessutom en story om kläderna vilket också sätter kläderna i en kontext och lättare att applicera på verkligheten. Jag köpte storyn direkt och känner redan nu att jag bör åka till Paris, typ imorgon. Med kläder från Filippa-K.

Här har de hittat det sociala objektet, kläderna. Det finns ett behov av att uttrycka sig om vilka kläder som är snyggast, det kan man göra här. Här kan man helt enkelt favorisera vissa plagg och de outfits som får flest röster hamnar på topplistan, som också läggs upp på deras fan page på Facebook varje vecka. Snyggt tycker jag.

Hela sidan är upplagd för att sätta kläderna i verkligheten, för att berätta historien om dem. Det negativa jag kan se är att delningsfunktionerna ibland inte är helt klockrena, dels finns det bara Facebook, Twitter och mail. Dessutom har man inte lagt in någon text utan bara länken när du delar på Twitter, synd.

Jag diggar det här stenhårt.

4 kommentarer:

  1. Nej efter att ha sett den där filmen vill man inget annat än att vandra runt på avenyerna med FilippaK-kläder..!

    SvaraRadera
  2. Shysst film, jag fattade först inte att din underrubrik var en länk. Men tillslut så hitta jag den! Riktigt mysig backstage film.

    SvaraRadera
  3. Haha, det har du rätt i! Jag ska genast försöka förtydliga det. Tack och kul att du också diggar filmen, jag gillar den personliga touchen med den.

    SvaraRadera