tisdag 23 mars 2010

Apolivas filmblogg.

Forsman & Bodenfors, igen.

De ligger bakom Apolivas nya kampanj att låta kunderna vara delaktiga i deras nya reklamfilm. Grymt intressant hur de har lyckats få kunderna att tycka att reklam är kul och hur de, förhoppningsvis, omvandlar engagemanget kring den förra reklamfilmen till positivt engagemang den här gången. Det är ju absolut inget nytt att låta kunderna vara med och göra reklamen, men förutsättningarna är lite annorlunda den här gången och ska bli intressant att se resultatet.

"Ofta när det gäller reklam så är det ett väldigt hysch hysch runtomkring. Ingenting får läcka ut i förväg. Men nu gör vi tvärtom. I det här filmprojektet tänker vi nämligen avslöja precis allting, från början till slut.

Vi berättar hur vi har tänker och vad vi har för idéer och vi kommer att be dig om hjälp med både det ena och det andra. Nästan varje dag (om vi hinner) skall vi leverera en liten rapport. Ibland blir det nog bara några rader eller en bild. Andra gånger, om vi har vaknat på rätt sida, kanske vi lyckas knåpa ihop en spännande intervju eller en filmsnutt.

Filmen vi gjorde i fjol blev snabbt Sveriges mest omdiskuterade reklamkampanj och det var lite omtumlande, samtidigt som det var väldigt kul."

Följ det hela på deras blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar