tisdag 22 september 2009

Life's for sharing.

Skitkul om ni läser. Då blir jag glad. Skitkul om ni dessutom kommenterar. Då blir jag ännu gladare. Fatta hur glad ni kan göra mig?

Tanken är att ni ska få tips. Att jag ska få tips och att vi ska ha kul. Vissa inlägg kommer bli långa och vissa kommer bli korta.

Vi börjar med en kampanj. Inte vilken som helst, en grymt skön som får dig att rysa. Jag lovar.

Eventen handlade om att skapa massupplevelse, överraska förbigående och få folk att använda mobiltelefonen för att föreviga ögonblicken, men framförallt för att bygga varumärke. I förra veckan var det främst Oprah Winfrey som blev överraskad. I samband med säsongstarten av sitt program hade Oprah ställt till med stor fest och Michigan Avenue i centrala Chicago hade stängts av för tillställningen. På scen inledde Black Eyed Peas och plötsligt börjar publiken längst fram dansa, allt fler följde sedan efter och till slut tar hela publiken på 20 000 framför scenen samma danssteg. Mäktigt.

Bara dem som är med och dansar är 20 000 stycken. Alla dessa känner redan ett speciellt band till T-Mobile, dem har ju varit med och marknadsfört dem. Dessa 20 000 personerna vill såklart att alla deras kompisar ska få se att de varit med och marknadsfört T-Mobile. Minst fem av deras kompisar kommer tycka det här är lika ballt som dem. Det är 100 000 stycken som kommer känna något för varumärket T-Mobile. Som dessutom kommer sprida deras åsikter om dem och filmen.

Word of Mouth är den absolut starkaste marknadsföringsmetoden som finns. Men Word of Mouth får bli ett annat inlägg, eller flera.

Juste, här är kampanjen förresten. Kolla alla.

T-Mobile - Life's for sharing

1 kommentar: