torsdag 22 oktober 2009

Source of inspiration och kontaktannons.

Jag tycker det är helcoolt att träffa folk. Är verkligen ett stort fan av människor med social kompetens. Tycker att det är grymt kul att träffa människor, bolla idéer och bli inspirerad av dem. Oavsett vad de jobbar med eller gör.

Våra sociala egenskaper är enligt mig den absolut viktigaste. Har du dem, tror jag att du kan komma hur långt som helst. Om du vill. För det är också en fördel.

Ännu en intressant komponent är varför vi beter oss på ett visst sätt. Beroende på vilka vi är, våra tidigare erfarenheter och preferenser. Att förstå att en människas tankar, känslor och handlingar påverkas av den faktiska eller inbillade närvaron av andra människor. Många parametrar som spelar in.

Här är en inspirationskälla för mig. Träffade honom för någon helg sen och insåg att han är lika bra IRL som på internet.

Han har den bästa bloggen om marknadsföring enligt YABA. Han har en förmåga att komma på innovativa idéer till sin blogg. Mattias Åkerberg är en utmärkt copywriter och ett bra bollplank också. Det är ju positivt.

Besök hans blogg. Pleasecopyme.

Om det är fler än jag som gillar att träffa människor. Vore det sjukt kul om ni hörde av er. Jag träffas gärna! Bara ta en kaffe eller vad som helst. Förutsättningslöst. Jag är inte farlig, lovar. Bara nyfiken.

Hör av dig här, eller på Twitter, kanske Facebook. Brev känns lite old fashion, ännu mer fax. Så satsa på internet, där är det dessutom alltid öppet.


Relaterade inlägg:



1 kommentar:

  1. Har du sån frossa på knullfronten så du börjar leta ligg på bloggen? Va fan, ludde.. En start är ju att se hur damen i fråga ser ut först.

    /Din bror Niklas...

    SvaraRadera